Killed by death

Förlovnings - och barnvägran, en seriös paragraf i min regelbok.
Haaah neeej då men tills vidare iaf, jag har för det första aldrig förstått mig på förlovningar, om det nu inte är menat att man faktiskt ska/vill/tänker gifta sig inom en snar framtid. Jag ser inte varför man vill förlova sig om så inte är fallet, alltså att man verkligen känner att "shit den är personen vill jag verkligen gifta mig med och leva med lääääänge"...eller ja som jag själv, vet inte ens om jag vill gifta mig alls, inte som det känns nu men jo det klart det finns nån liten framtids"dröm" om det men då är det ju inte bara för att man ska göra det utan för att jag i så fall vill gifta mig med den jag nu gör det med om det nu skulle ske. Visst, det underlättar ju om man är gift när man bor ihop och har barn ihop men jaja det är själva grejen, allt man säger att man känner och bla bla... men det kan man ju faktiskt visa/säga ändå, utan nån ring på fingret. Sen om folk skulle tycka att man är mindre "knuten" eller mindre seriös i förhållandet får det stå för dem, man vet ju själv vart man står... förhoppningsvis.

Jag kände en person som förlovade sig med först en snubbe, men det tog slut och sedan förlovade sig lika snabbt med nästa, varför göra om samma misstag igen, gravid lyckades hon bli rätt ofta också, iaf två ggr oplanerat,  hur tänker man då?..antagligen fungerar inte hjärnkontoret så värst bra eller så har man bara jävligt mkt otur. eller oj nu ska jag inte klaga på nån här, jag menar bara att jag inte vill göra något förhastat som ev. skulle kunna förstöra något bra. Är det något man faktiskt kan ha en del kontroll över och styra lite grann så känns det som en smart plan, sen kan ju saker givetvis ske utan att jag kan kontrollera det men då har jag iaf försökt.

Samtidigt som jag faktiskt tänker, "skit i alla tänk om och bara gör" "fånga dagen för imorn kan det va försent!"

Ta steget
Kliv ut
Stå stadigt
Känn värmen mot ansiktet
Slut ögonen långsamt
Ingen brådska
Andast djup men lättsamt
Låt dofterna kittla sinnet
Lyssna till naturens sång
Hör dess vädjan;
Fånga dagen!

Jag skrev den här hösten 07, jag tycker om den för att den betyder mer än det som står, jag läser allt mellan raderna, det som inte syns utan det jag endast kan ana, jag la in det där hemliga meddelandet till mig själv, och jag ser att det har förvandlats till en ny betydelse, vad det är för mig är kanske inte samma som för er så ta vara på alla era drömma, allt ni vill uppnå och gör något med det!


Nog skrivet om sådanna häringa livsavgörande frågor.

Jag längtar till riktiga sommarsolens värmande strålar, den varmt omfamnande vinden och nattens svalkande lugn. 


Kommentarer
Postat av: Iowa the princess of north

I agree my friend :)



Klart du ska komma på fredag, dra me C om eder vill

2009-04-20 @ 17:09:08
URL: http://iowa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0