Jag hade aldrig...

...kunna tro att du kände så...
...förän vi träffades igen, år senare(låter som om vi vore lastgamla), då du fick mig att falla pladask...


Idag har vår lilla Foxy äntligen fått sin första dos av sin medicin, hon har nån sorts hudbakterie som gör att det kliar så, usch och fy, så det är bara att ge henne medicinen i 14dagar och vänta på resultatet.
Blir det inte bättre av det så blir jag tokig och börjar slita mig i håret!

Det är värsta kul att gå ut med vovvisarna när snön äntligen är här (även om jag fryser ihjäl när det blåser isande mot mitt ansikte), de blir som galna ibland, får värsta rycken och börjar skutta och leka med varann. Ända kruxet är ju att Baron inte riktigt bryr sig om han knuffar omkull Foxy ner i snön när han kommer springandes i full galopp. Han är inte så finkänslig av sig fast han vet att Foxy är mindre, nog för att han är försiktig, men kanske är det för att jag är lite beskyddande mot min lilla plutta, som det ser "orättvist" ut. De viktiga är ju att man faktiskt ser att de leker. 8)



Rätt ofta blir jag inte klok på vissa kunder som kommer in i butiken där jag jobbar,
man undrar "hur tänker dem?!" Vissa frågor de ställer, eller när de försöker va lustiga och "skoja" till det, eller det värsta av allt, dödssynden; när de försöker mygla sig ur att betala sina förseningsskulder, är man sen får man stå för det!, annars; Hyr inte film!! Att säga att man redan gjort upp en deal med en annan anställd(vilket oftast aldrig stämmer) är inte ok, och inte heller att blåneka och säga att man hyrt filmen en fredag fast jag vet att det va en torsdag... vad får man allt ifrån, hur "glömsk" får man va egentligen, när det står svart på vitt att dem har fel.
Men nej nej kunden har alltid rätt... puh!

Japp, sådär, nu fick jag ut lite aggressioner... fast det är långt ifrån allt. Men jag kan ju inte va den som hakar upp mig på allt folk säger och gör, det är bara att skaka av sig och le mot dem nästa gång de återvänder till brottsplatsen... hur falskt det än må vara, men det är ju tydligen så folk vill ha det. So that's what they'll get!


Bio, ikväll med några trevliga tjejer som jag inte träffat på bra länge.
Besök av syrran med familj till helgen.
Försöka klippa herrns hår på Lör, som tur är får vi låna en hårmaskin så det blir lite lättare.
Röja undan på altanen, stolar, bord och grill är täckt med snö, nu ska de få vila i plast tills våren kommer.
Söndagen bjuder på släktjulmiddag och bio senare på kvällen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0