No X-mas in me

Jag har absolut ingen julkänsla i kroppen... Men ibland får jag små glimtar av "känslan" då jag känner en doft eller smak av något som jag tycker hör julen till. Som nu t.ex.; Mammas otroligt godaste hemlagade köttbullar... mmmmmmuummms, det vattnas i min mun. Sen är det också julmusten, som jag drack igår...haaah och apropå must, Jag + mina tre underbara kollegor ägnade ju förra?!(alltså inte veckans) onsdagen åt att gå på 1700-talsjulbord, vilket var förträffligt gott och trevligt.... anyway... där fick(köpte) vi en annan sorts julmust, alltså inte den vanliga, apotekarnes, utan... ehm... tillåt mig googla... Zeunerts Julmust..ser ut så här:



... jo och det jag skulle komma till var att imorse när jag vaknade upp hos föräldrarna kollade de på programmet PLUS, där Sverker och ett testteam så passande testade de olika mustarna... Och kan ni gissa vilken som vann?!... jo Zeunerts såklart...eller inte såklart men den gjorde det iaf. Och jag håller med om att den va god, lite spec. i början, man är så van vid den vanliga men efter ett tag så vande man sig och då blev den helt plötsligt jävligt god. Så om vi inte hade varit på det där julbordet, så hade jag aldrig smakat just den julmusten och då hade jag inte fattat va fan det va för must som vann på PLUS, men och andra sidan, kanske jag heller aldrig ens sett det där porgrammet idag om det inte varit så att jag smakat den...aah?! Det är nåt att tänka på.

Och en till sak som hör till min jul, som antagligen bara är ännu ett knep från handelns sida, som allt annat: Romerska bågarna, that's what I'm talking about. ingen julstämning utan apelsinchoklad.

Men en fortsättning följer på inlägget lite senare...nu är det dags att äta godaste köttbollarna...nääää...bullar menar jag ju!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Köttballar!! Hoppas det smakade!! kram

2009-12-19 @ 18:22:21
URL: http://iowa.webblogg.se/
Postat av: Jenny and the Sunshineband aka. Thunderpussy

Mäh...ett sånt språk du använder..och ja det var förträffligt gott 8)

2009-12-19 @ 19:12:06
URL: http://jennyandthesunshineband.blogg.se/
Postat av: Maj

Zeunerts gör andra goda drickor också har jag för mig, typ cider och öl....fast det är bara något jag har för mig.

2009-12-20 @ 12:33:59
URL: http://maj.linnea.nilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0