Jag är nu redo...

... Att låta er ta del av en dikt som jag skev för två år sen typ. Däremot var jag rätt sen att faktiskt följa den själv men bättre sent än aldrig eller hur...

Länkad

Ett eko av det förflutna, det där långt bort bakåt.

Vars minnen fortfarande bränner hål i själen, river och sliter i det som kallas hjärta.

Andra läker snabbt, bildar ärr som med lugnande effekt försvinner, suddas ut.


Ett tomrum i väntan på framtid, redo att fyllas, bli fyllt, svämma över.


Ett nu, där allt händer, den viktiga länken mellan då och sen.

Lev där, varken förr eller senare!
Okt. 2007

Jag har en dröm, att någon gång få ge ut en diktsamling, fast jag har skrivit på tok för några dikter för att ens va i närheten av något som kan kallas bok men kanske när jag dött, och någon letar igenom mina ägodelar, finns mina dikter och känner att de bara måste ge ut dem och göra mig till legend. Hehe. Sen har jag även en novell på gång, eller den ligger på hyllan för tillfället, men den finns iaf. det är riktigt skönt att få skriva av sig.... jag skrev rätt flitigt på lagerjobbet jag hade, på något sätt blev jag inspirerad där... antagligen för att det var tråkigt många gånger och jag kunde sitta lugnt vid mitt bord och låta orden flöda fritt i mitt huvud, det kallar jag att va kreativ på jobbet.

Dikter, eller något som liknar dikter, har jag skrivit sen jag var elva, tolv år.
Det är skönt att få ut känslor på papper och på så sätt kunna reflektera över dem.


Kommentarer
Postat av: Iowa

Jag håller med. poesi är psykologi. Dikten va jättefin!

2009-02-09 @ 23:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0