I need to get my mojo running

Det är inte lätt att på riktigt komma igång igen efter att man gjort ett långt fall ner i gropen i några veckor.
Inte för att jag alls är i närheten av att va deppig på ett destruktivt sätt, varken mot andra eller mig själv och inte heller på ett fysiskt plan, i så fall knäcker jag mig genom att låta allt fall sönder...men så långt har det aldrig gått, jag är alldeles för kär i mina nära och i mitt liv, även om jag inte alltid tycker om hur det ser ut och vart jag befinner mig ibland. Men det är dessvärre väldigt lätt att "sopa" alla viktiga saker som måste göras under mattan, in i det sista.
Jag har igår sett till att få igång hjärnkontoret igen, hjulen har satts i rullning och jag tar sakta men säkert tag i det som behövs göras igen, vilket känns bra och ger mig mer positiv energi att lägga på det som verkligen betyder något för mig.

"It's my party, but I'm waiting for someone to start it." - Det är ett jävligt dåligt motto och antagligen inget man medvetet väljer att ha som motto men tyvärr så kan det nog bli en undermedveten bieffekt av negativa tankar. Den ända som verkligen kan får en dit man vill är en själv och ingen annan, visst hjälp på traven kan man alltid få, till viss del, men det är vi själva som måste göra jobbet, därför måste man försöka fokusera, lägga störst vikt på det som man vill uppnå, måste alltid ha drömmar, och veta vilka som är rimliga för just en själv att kunna uppnå. Men glöm aldrig att leva i nuet!

Jag önskar att jag kunde göra något för att göra det bättre, få dig på bättre humör och positiva tankar men jag har nog aldrig kunnat det, även fast jag trodde det då. Jag inser nu att det inte är upp till mig, har aldrig varit, du är dina tankar och handlingars slav, som oss andra. Men du har alltid en plats i mitt hjärta där du kan känna dig varm och trygg, men tryggheten har ju aldrig varit något du lovordar, så jag är orolig för att du en dag kommer offra mig för det otrygga...dessvärre kommer du ödelägga den del av mitt hjärta som tillhör dig, och efterlämna ett oersättligt tomrum.




My heart is black
by Crucifed Barbara

A knife cuts deeper than a hammer's fall
but the pain is the same when you're losing it all
Check out the fading star in the sky
The eight ball says it's time to die

The lucky one is crying
I've got blood on my hands
Never been a fighter
But I'll do it if takes

I'm a fucked up player and the times is out
for the beautiful guy this song is about
Life is bitch and so am I you see
I dedicate my love to a flying-V

The sound is coming closer
I feel it in my veins tonight
Shame on me, my heart is black
The sound is taking over
Becoming me, I cannot breathe
Shame on me, my heart is black

No one can never get me to stay
And nothing can stop me from acting this way

I'm alone for sure but I'm standing tall
When the rest of you are losing it all

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0