The hour the earth goes black - Earth Hour 2009

Det här är en riktigt bra handling som jag måste puffa för, annars vore jag ingen riktig miljöaktivist eller vad man ska kalla mig. Lördagen den 28e mars, alltså nästa helg, mellan kl. 20:30 och en timme fram till kl. 21:30 uppmanas alla som tänker på miljön att släcka ner ALLT, och då menar jag verkligen ALLT, från lampor till datorer och TV, allt som har med elektronik att göra... http://www.earthhour.org/ här kan ni läsa mer om detta fantastiska initiativ av WWF. Egentligen tror jag det är mest lampor man syftar till men vad är några få "switch off" tryckningar till?! Jag själv kommer även stänga av min mobil under den tiden, bara för att kunna konsentrera mig helt och hållet på att varva ner. Jag vet inte exakt vad jag kommer att sysselsätta mig med då...just den helgen är jag nämligen på en tvådagars informatörsutbildning för Nätverket Rena Kläder... men jag planerar iaf att ta med mig ljus så att jag kan tända dessa under den mörka timmen, får se om jag inspireras till att skriva en dikt under kvällen. ... hum..däremot vet jag att det ligger på schemat att vi ska se en film på kvällen, Chine Blue... men jag tänker minsann lägga in min veto, jag vet också att dessa personer som är med på utbildningen antagligen inte har något att invända, vi är ju förhoppningsvis rätt likasinnade när det gäller det.



Så, till ALLA som verkligen vill känna er delaktiga i något STORT och att ni gör något för miljön;
SLÄCK NER FÖR JORDEN!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0