I got my mojjo running again

Ooooh yeah i helgen har jag verkligen kunnat tankats med ny energi. Var på återträff med Rättvis handelkursens alla årskurser som Röda korsets folkhögskola håller i. Kursen som hållit på sen 2000 är äntligen redo för att få en fortsättningskurs. Jag gick ju kursen förra året så jag har ju inte hunnit åstakomma så mkt än, medan andra som gick den med mig och åren innan har antingen blivit entreprenörer eller jobbar med frågorna inom ramarna för deras jobb med mera. Och ni ska bara veta hur inspirerande det är att få ta del av allas erfarenheter.

Vi hade denna återträff vid Kjesäter folkhögskola, såklart, där man bara stormtrivs och känner sig som kung med maten som serveras stup i ett, och vilken mat!... men nu är det ju faktiskt inte den jag vill skriva om så...

Fredagen började med att få ta del av den nuvarande kursens slutrapporter från Nepal och Indien, vilket var fantastiskt kul, de hade verkligen fått till bra sådana. Under lördagenvalde vi bland olika ämnen som vi ville lyssna till och föra en diskusion kring, ex. WFTO och dess kriterier, hur ska Nätverket Rättvis handel utvecklas, hur ska vi skillja på alla begreppen Rättvis handel/Rättvis Handel/Fairtrade/Fair trade m.m. Plus några till.

Sedan blev det latinamerikansk fest där vi fick lära oss lite Salasteg med CaminoCaroline, vilket var grymt kul, det ska jag se till att lära mig! Vi gjorde några kul "bryta isen"lekar även fast vi redan var bekanta med de flesta.

Så dagens tid gick ut på att utforma idérna ytterligare till en fortsättningskurs, där det kommer bli en plattform som grund och så kommer det finnas  lite alternativ att välja mellan beroende på när man vill börja och vilken riktning man drar åt.
Jag är grymt sugen på rätt mkt av de idéer som nämndes och jag hoppas att jag kiommer kunna hoppa på detta.

Som vanligt är ju dessa helger extremt intensiva så nu är jag rätt slut i huvudet men jag är glad och nöjd.
8)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0