Sick but still taking care of things

För det första är jag grymt trött, har inte kunnat sova på två nätter då hostan hållt mig vaken.
Jag flyttade ut till soffan, dels för att jag inte ville att herrn skulle vakna men också för att jag skulle slippa sitta i mörkret och stirra blint. Glodde på serier mitt i natten medan jag hostade upp hela halsen plus lite till.
Ibland gjorde det så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen...

men dum som jag är, jobbade jag iaf igår, "det är ju bara till fem"- förklaringen tycktes gå hem hos mig...

.... Uppdatering/fortsättning ifrån gårdagens påbörjande ....

Yes, jag fick äntligen sova gott i natt!! Tacka vet jag hostmedicin med morfin i!!

Jag står nu på jobbet, igen, men har iaf min dunderhostmedicin och mina värdefulla halstabletter med mig vilket gör att jag slipper hosta som om hela halsen skulle följa med upp. Jobbar heldag men det är lugnt, har fått en godis/läsklev. att ta hand om(som nu förvisso är klar). Fick veta att flera saker som R beställt inte kom med utan de hade skrivit fel på följesedeln så vi fick fel grejer egentligen. hum. Massa strul med det där jämt.

Folk säger att man ska bli rätt trött/dosig av Cocilana men jag känner mig rätt...glad...haaah...
Plus att jag tagit verktabletter för att dämpa ev. febersymtom. Skulle säkert stupa om jag fick lägga mig ner en stund men det låtsas vi inte om. 8)


Jag måste skaffa mig en hobby, en hemmahobby alltså... eller jag försöker börja skissa igen, men det har inte gått så bra hittintills. Fast jag ska inte ge upp, behöver bara koncentrera mig mer och hitta något relativt lätt att börja teckna. Inser allt mer att jag har tappat många av mina intressen jag hade förr, vilket resulterar i att jag inte har en aning om vad fasen jag ska göra när jag väl är hemma!? Jag har ju mina pussel också, kan inte längre skylla på att vi inte har nåt bra bord att lägga pussel på.


Ägnade ju lite tid igår em. till att ringa runt till skrotar för att leta efter kylare... inte många som har det jag söker... men men..nu vet vi vart vi ska köpa skiten iaf, måste bara se till att betala alla räkningar först så att jag verkligen vet att vi har råd med delarna också. Många tråkiga viktigpettrar som jag var tvungen att prata med.uh.


Herrn va just förbi här och hämtade upp hundarna innan han åkte hem. Så nu är jag helt själv 8(
Fast jag ser till att äta lite mat nu då, slipper iaf hundarnas tiggande.... fooooood!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0