Bad Hangover

...ja för vissa iaf har jag hört...däremot har inte jag nån sådan idag.
Jag har druckit både tordag, fredag och igårkväll...men tagit det lugnt alla dagarna. Torsdagen bjöd på Champagne och Bacardi? Mojito?...Eller rättare sagt min goda vän Maj kom över och bjöd mig på detta.
Mkt trevlig överraskning!! Plus på sånt. Fredagen blev bara för mkt så jag stack till grannkommun och fick tröst och öl av Iowa. Så kom lördagen och vi skulle ju självfallet ge oss på att grilla fast det varit mulet hela dagen. Och yes, när vi tänt grillen och lagt på de första spetten så föll de första regndropparna också givetvis.
"Men vad gör det när man bor bredvid grillplatsen"- sa Carro och Wasa så vi traskade in till dem istället.
Snälla vänner jag har då jag fick lite mat och några öl att sörpla i mig.

Och nu sitter jag och väntar på att jag ska över till Carro och dega. haah. eh. Blir bra det, ungefär vad man orkar med en söndag. Får se om vi hittar nån film att glo på med.

Det finns några få filmer som jag verkligen kan se om och om igen, som funkar i alla väder, när man är glad, ledsen, trött, upprörd osv. Jag tänker räkna upp dem men inte i nån spec. ordning.
Baksmällan
Inglourious Basterds
Yes Man
Lost in Translation
Ghost World
Resarvoir dogs
Kill Bill Vol. 1
Amores Perros

Dessa filmer kan verkligen få mig på så bra humör, det är grymt vad film kan göra ibland. Alla har sin charm och sin komik, en del av dem är fulla av hämd eller är bara jävligt underbara, alla inte så glada men det är inte alltid ett måste. Finns säkerligen nån mer att lägga till på listan men just dessa kan jag utan tvekan säga att jag sett mellan fem och 10ggr beroende på vilken film vi pratar om. så där har ni dem!




Kommentarer
Postat av: Maj

Jag är däremot för jävla bakis idag. Typ Baksmällan bakis utan tigern :(

2010-07-18 @ 15:45:22
Postat av: Jenny and...

uuuh usch då, men du hade kul iaf? Imorn blir det träning och bad innan jobbet 8)

2010-07-19 @ 00:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0