Framtidsspån

Sitter och kollar lite olika utbildningar jag kan tänka mig att gå för att så småningom kunna starta eget eller iaf kunna jobba med på nåt sätt(såklart)... är inne på två olika spår.

Det ena har med hundar att göra, dels en hunddagisutbildning och en hundfrisörsutbildn. Tanken är att gå båda relativt efter varann med tillhörande praktik för att sedan kunna starta egen, förhoppningsvis tillsammans med en viss H. Det finns även nån fördjupande raskunskapskurs att gå, som kan va lämplig. Nog för att jag vet att hunddagiskonkurensen blir allt hårdare men då tänkte jag att jag ser till att kombinera med hundtrimmet också och att man verkligen ser till att ha det där lilla extra. Utbilda sig så mkt som möjligt osv.

Det andra är att utbilda mig till Massage och friskvårdsterapeut. Helst vill jag gå en KY-utbildning som finns i Linköping men dessvärre har de inte blivit beviljade en ny kursstart än, den senaste började våren 09, då jag faktiskt hade tänkt ansöka men insåg det försent när annsökningstillfället passerat. 8/
Det finns ju en del andra utbildningar där med så jag får se över dem lite mer noga också.

Jag känner bara att jag behöver komma igång, få nåt att "luta" mig mot, att jag iaf har en riktig utbildning så att säga. De båda "spåren" känns väldigt lockande och som jag tror skulle kunna passa mig rätt bra. Men för att det ska kunna funka måste jag ju ta lån och grejer, så allt måste ju tänkas igenom rätt noga så att alting klaffar. Man har ju sin familj att tänka på med.

Finns chansen måste jag ju ta den! 8)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0