Smell of tulips

Med solen skinandes genom de nerdragna persiennerna slår den mig på sidan av ansiktet, men med ett mjuk och livsgivande slag. Jag väntar på att få gå till jobbet, eller inte riktigt väntar, utan snarare försöker låta bli att tänka på det medan jag är hemma. Under tiden som jag "inte väntar", "ser" jag på Luftslottet som sprängdes som går på i bakgrunden, bakom mig. Medan jag tittar på filmen har jag hunnit med att borsta Foxys päls, samt klippt hennes klor, fast hon var inte så värst samarbetsvillig just idag. Chrille såg till att klippa hennes päls under och runt tassarna så att hon slipper all fukt där efter våra promenader. Dessvärre har hon nåt sår!(typiskt va) på hennes högra tass redan, som säkert är svamprelaterat. Så nu måste man se till att behandla det också....
men jag är positiv, hon blir bättre och bättre, även om det tar en sån helvetes tid.

Värsta träningspasset igår, först gymmet ungefär en timme som avslutades med några simtag på runt tjugo minuter. Det känns av idag, men på ett bra sätt ändå. Jag är stolt! Imorn ska samma pass göras om är det tänkt....

....innan vi, något senare på kvällen, åker iväg till Leksand på en välbehövlig semester!

Tulpanerna som står bredvid mig på bordet ger i från sig en härlig frisk doft, den tillsammans med solljuset får mig att verkligen känna mig lugn... och längtan till våren och sommaren blir allt starkare!

Lär väl skriva nåt från jobbet också, annars en annan gång 8)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0