Snow so white

Yeay nu är det faktiskt vinter på riktigt... hoppas att den är här för att stanna, tycker inte ni det också... det är så mkt bättre än regn och slask, spec. då det är dags för utgång med hundarna. Att slippa torka av dem all blöt smuts. Nu är det istället nästan rena när vi kommer in igen. mkt mkt nice.
Jag och min plutta Foxy tog en promenad till jobbet idag och det va...mysigt, dels för att vi nästan aldrig är själva nu för tiden då det är fullt hus hemma, men också för att det inte blåste så där isande kallt som det gjorde igår på väg hem från jobbet. Då var det kallt. Men nu var det(tänker inte skriva lagom, ett så trååkigt ord) istället egentligen näst intill perfekt. Ja förutom det att jag inte har de bästa av skor att pullsa i snön med, men när det blir storhandling imorn så blir det också till att kolla efter ett par snöpjuck.

Plus att vi måste fixa en ny bricka till Baron(helt onödig utgift) då hans blev borttappad i snön härom kvällen. Ringen den satt i hade väl fastnat i nåt så ramlade brickan av...typiskt. Men då får jag en ursäkt till att kolla efter mer roliga saker till mina fyra fyrbentingar.


åååh en annan bra sak, mammsen min har varit sååå snäll som knådat ihop en pepparkaksdeg till mig så att jag kan baka dem hemma sen. mums. Lussebullar har jag redan hunnit baka, men det lär bli en gång till snart. Gott gott. Saffranet är ju mkt mkt billigare än förra året.  

Vad mer, jo vi såg Harry Potter i tisdags, den va grymt bra, så se den alla som inte gjort det än! Längtar tills nästa och sista nu, ska bli roligt att se slutet, om ett halvåååår! 8/


Kommentarer
Postat av: Carro

Ska förhoppningsvis få se den på fredag, hoppas!

2010-11-25 @ 13:34:34
URL: http://crazyoldcatlady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0