Vanish

Poooof

Dags att sova men jag VILL INTE. Vill va uppe heeeela natten, til the break of dawn...ehm förutom det att jag somnade när vi kollade på film nyss. Haaah..Smokin' Aces..jävligt "pratig" i början och det var där det sprack...svårt att hänga med då ögonlocken vägrar hålla sig öppna. Jag önskar att jag va en nattmänniska, det är jag inte men jag vill va det. Verkar mkt roligare på nåt sätt. Farligare...eh eller kanske inte. Men roligare. Ok, nog skulle jag klara av att va vaken om jag lät bli att kolla på så mkt film hela tiden, det är ju så förbaskat sövande.

Nog om det. Mer om att jag hade en bra helg, fick vila ut ordentligt och göra diverse nödvändigheter. ;)
Har äntligen sorterat bland alla tusen papper som jag i flera månader lagt på hög utan att riktigt brytt mig...förutom räkningarna då..dem har jag iaf betalt innan jag arkiverat dem i det-här-tar.jag-hand-om-senare högen. Känns alltid bra att få saker gjort, även om det är nog så tråkigt.

Fy för dem som har råd med att anställa en städerska, till hemmet alltså, fy för dem, nog för att jag själv inte vill ha en hos mig, snokandes och flyttar på grejer så att man måste leka fågel fisk eller mittimellan innan man kan hitta grejerna. Nej så lat eller stressad tänker jag se till att jag aldrig blir. Och om jag har tendenser åt det hållet måste ni se till att slå vett i mig innan det är försent. Det där går inte. Och jag kommer heller aldrig låta det gå så långt att jobbet går före mitt privata, att jobba så mkt att man aldrig ser den man bor med och när man ses bråkas det bara..usch och fy.. då har det verkligen gått för långt. Sånna fasoner går verkligen inte för sig.


Jahap, dåblir det spelkväll...eller jag menar dag/kväll på lördag hos oss, jag har iofs planer att träffa min mor först, ska till Täby för lite shopping. Sen hem och spela brädspel, jo där har ni det, brädspel..det är roligt, men jag brukar va feg och låta folk spela igenom ett för mig nytt spel en gång så att jag lär mig lite innan.
Så den som känner sig manad får givetvis vara med. Vi är redan nio pers eller nåt plus hundar och katter så det blir fullt hus. Nice. Lär väl bli nån öl eller vin till kvällen kan jag tänka mig, iaf för min del 8)

Le cats busar, de har hela världen som lekplats...eller snarare en stor trea iaf, men de är lika nöjda för det.
Freja ligger vid minsida, halvt i min famn och spinner, de båda är riktiga spinnrockar... skulle kunna spinna hur mkt garn som helst. Vilket påminner mig om att jag måste byta i deras låda...de gör ju ifrån sig mer än nån anna levande varelse. Och Oden käkar som en häst också. Vilket ju iofs är bra.

Jobb imorn, tråkmåndag, då döden hälsar på. 
Så det är väl bäst att ge sig för ikväll.
Bajs 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0