I förnekelsestadiet?!

Hum, ja som sagt detta val blev ju inte riktigt som JAG tänkt mig...
Jag är ju MP in i själen men... eller eh iaf miljöaktivist...sen är jag väl kanske inte aktiv MP, men ändå.
Så jag får ju va glad för att MP faktiskt steg många procent även om det inte va nog.
Nu är läget som det är och därför är det bara att se till att gilla eller ogilla läget.
Jag ogillar framför allt att SD lyckades ta sig in i riksdagen, men det säger ju också att något är fel med vår nuvarande invandrarpolitik. Eller åt minståne att folk inte längre tolererar läget. Jag kan för mitt liv ändå inte förstå varför man lägger sin röst på SD.
Men jag hoppas nu på att MP, som M faktiskt vänt sig till, ser till att tänka till och gör det enda rätt genom ett samarbete, självfallet tycker jag inte att de ska lägga sig i frågor som verkligen är viktigt, eller där de båda partierna är långt ifrån varann men om de är med, kan de också påverka in ifrån även om de säkerligen kommer få kompromissa en del. Jag är heller inte alls glad för att alliansen är kvar, jag tycker att de skapar större klassskillnader mer än nåt annat. M snackar om att de är ett arbetarparti, visst är dem det, men för vilka?!
Aja, nog sagt om detta, blir inte bättre av att älta.

Ska istället övergå till att vi impulsköpte en soffa och fotölj i.. torsdags var det nog... Det var ju nedsatt pris på en soffa vi kollat på rätt länge nu, men bara helgen ut...så då var vi tvugna att lägga vantarna på en sådan...men det va svårt att få tag på en, slutsåld nästan överallt...tillsist fanns en i Åkerberga...så var en polare så schysst att han körde oss dit så att vi kunde betala skiten...som kommer hem till oss om en vecka... fotöljen däremot var de tvugna att beställa på nytt...så det tar väl tre veckor eller nåt.

Nu är det bara att flytta...eller vänta... inte riktigt...måste först få klartecken från väsbyhem...jobbigt att vänta.
Så damp det ner ett brev i lådan där det stod att vi ska på möte om ev. ombildning till bostadsrätt också...hum ja då får de minsann se till att bygga om till fjärrvärme först eller ge oss ett lååågt inköpspris så att vi har råd med att fixa värmen själva. Men vi får se hur det låter på torsdag.

Annars då?... står på jobbet i grannkommun, där det för övrigt är rätt dött med folk just så här på en måndag. Men filmer har vi iaf fått till premiäronsdag... händer inte jätteofta.. plus att vi fick en del filmer som vi skulle fått för eh jag vågar inte ens säga hur länge sen..känns ju bra..eller inte. Tack tack...suck suck.

Fortsätta med lite returer iaf
så lär jag väl skriva igen nån gång. 8)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0