Wishful thinking

Här är planeringen i full gång, hur vi ska ha det i den nya lgh. Det kommer att bli mkt mkt bra men självklart kommer vi få köpa saker allt efter som. Kökstolar+bord och byråer är nog det vi kommer investera i först... och även sängbord. Vi vill också ha en sänggavel (som vi nog kommer göra själva) så det är ju ett prio det med. hum. Vid senare tillfälle kommer vi köpa ny soffa med tillhörande fotölj, hittade värsta bra när vi va ute och kollade idag. Men den lär väl inte finnas kvar just när vi ska ha skiten, förhoppningsvis kan man hitta nåt liknande.

Blir till att ta bort badkaret så att vi får dusch istället. Känns bättre faktiskt. Liggar väl i bad ibland men eh inte så ofta egentligen. I värsta fall kan jag åka hem till föräldrarna och låna karet. 8) Vi kommer satsa på ny badrums inredning så småningom också, i köket ska det mesta gå i svart och rostfritt stål.

Väggarna kommer vi tapetsera om nån gång med, med nån ev. fondvägg här och där. Kan bli schysst.
Mattor ska införskaffas så att vi slipper frysa tassarna av oss i vinter. Och nåt som vi heller inte har mkt av...lampor. Vi kommer antagligen bo där ett antal x år så det känns faktiskt rätt bra om vi ser till att fixa lite med det också. Det mesta vi gör/köper kommer vi ju kunna ta med oss när vi väl flyttar om så är.



Nu har jag även fått en hel del bra råd om hur jag ska kunna förbättra Foxy's klåda.
Jag har ju gått med i forumet på Aktivhund.se och där frågade jag lite om kortisonbiverkningar på lång sikt och fick en del andra bra svar om hur jag kan gå till väga för att hjälpa henne bli bättre.
Jag har bl.a beställt en galonbädd, som Baron har, så att hon slipper ligga på massa filtar som samlar kvalser. Det kan troligtvis vara så att det är kvalster hon är allergisk emot. Att göra ett pricktest kommer kosta ett antal tusen då hon inte är försäkrad ännu, så det måste vi spara till först. Hon (och Baron) ska få fiskleverolja som ska va bra för huden och annat. Jag kommer även schamponera henne med medicinskt schampo och smörja in henne med ett aloe vera skum. Ska också ev. börja ge henne färskfoder istället för torr men det får bli något senare.
Sen kommer det bli städning (dammsugning, skakning av lakan) iaf två ggr i veckan. Ja, vi får se hur detta går... jag lär väl rapportera alla märkbara förändringar under tidens gång. 

Min lediga helg har börjsat...så jag ska försöka avnjuta den så mkt som möjligt. Imorn blir det väl först till att skriva papper som ska lämnas till hyresvärd för byte av lgh. Senare ska herrn spela med grabbarna, då ska jag ha tid för mig själv och bara ligga i soffan, kolla på en serie som jag börjat följa. Får se om jag nån gång orkar ta tag i altanens behövliga rensning av ogräs. Vi ska också börja rensa en del vad som ska slängas och vad som ska behållas inför flytten. 

Blev en del skrivet denna gång iaf. 8)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0