hundpassning på jobbet

Idag har jag varit hundvakt till en Weimaran, iofs bara i 10min ungefär men iaf.
Han heter Konrad och är 12år....yes, tolv år. Väldigt pigg för att vara så pass till åldern men det syntes på honom att man var gammal. En vän till kollegan H behövde iväg med blien till verkstan och då hoppade jag in som vakt en stund. Hade aldrig träffat hunden förut så det var lite svårt att kommunisera med honom då han var väldigt stirrig, och ville knappt ligga ner. Men det gick bra ändå.

Så här ser en Weimaran ut för er som inte vet;
 

Konrad hade dock lite längre svans än den på bilden.
Dessa hundar används i jakt av olika slag.

För övrig så är jag nästa utbränd igen efter att ha jobbat två dagar...haah...näääh.. men det var otroligt skönt att få vara ledig i hela fem dagar förra veckan. Minisemester till syrran M i Linköping hanns med. Jag är verkligen glad att jag åkte då jag upptäckte att jag faktiskt kan konsten att koppla av och inte tänka på massa onödigt (som jobbet). Vi hade superduper kul på Busfabriken, och en snöig shoppingdag, vi åkte pulka och lite annat.

Foxy fäller päls som aldrig förr känns det som, borstar och borstar men det tar aldrig slut. Hennes öran är det lite knas med just nu också, typiskt, var tvungen att kliva upp tidigt i morse för att rensa dem då hon skakade på huvudet flera gånger om. Men det kändes som att jag fick bort mkt gojs så jag hoppas på att det inte kommer tillbaks.

När det är tomt på folk i butiken utnyttjar jag situationen genom att kolla på film, det är ju trots allt en av mina uppgifter; att kunna rekomendera filmer. Men jag har hunnit med mkt annat innan det så nu får jag lata mig lite.

En film som jag däremot int evill rekomendera är den här;


Grymt dålig, de första 20min var rent sövande.
Det handlar om en präst som utför exorcismer, han blir filmad av ett filmteam under hela filmen och första 20min pratas det bara, bara 5min in i filmen så tror jag att man tappat många tittare. Och sen blir den inte så mkt bättre egentligen, men den kunde ha blivit bra...om nån annan gjort den. 8/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0